Un p'tit tour d'avion!

Imorgon ska jag ut och flyga lite! Återkommer senare med detaljer + förhoppningsvis bilder!


Idag var min sista dag i skolan också, jag hade med lite kladdkaka och sa hejdå lite för snabbt till klassen och alla andra. Men ska förhoppningsvis på konsert nästa vecka och träffar några då och ska ha en hejdåeftermiddag dan innan jag åker också. Men ändå, lite sorgligt är det att säga hejdå....


Bisoux!




16............

Det är knäppt - jag kan räkna i DAGAR tills då jag åker hem härifrån! Jag kommer ihåg som att det var igår första dagen jag kom hit.
Om ni undrar varför jag är ännu sämre än vanligt på att svara på mail och meddelanden så är det för att jag tänker att äsch, jag kommer ju ändå träffa er jättesnart! Och så försöker jag att ha mindre kontakt med Sverige och på svenska för att profitera mer av den lilla tiden jag har kvar här.

Men här får ni lite bilder från allmänt liv i Trouville och min senaste helg i huvudstaden för att underhålla er lite!


Valentine kom och hälsade på hos mig


Jag var och hälsade på värdfarmorn en helg. Tog inte så mycket bilder, men jag hade en kristallkroma i sovrummet!



Mycket tjusiga blommor i trädgården



Le maître barbecue Marie!






Här vill jag bo!


Det var så varmt i paris att man kunde gå och visa magen!


Jag fick supergod middag i Matildas pigrum!



God frukost med mormor och morfar på desas hotell!


Men ett väldigt tjusigt tak



Här bodde tydligen Strindberg ett tag


En båt som slussar upp i en liten kanal från Seine


Och sen bar det upp på akvedukterna i närheten av République som undertill är konstateljéer och ovanpå är en lång trädgård


Lunchrestaurangen under akvedukterna








Det var fullt av rosor i olika färger längs hela trädgården









Födelsedagsbarnet på födelsedagsmiddag!



Råbiff!



Och lamm!





Slutet av den som jag trodde var min sista kväll i Paris, för att sedan ta tåget med mormor och morfar på morgonen tillbaka till mig för att visa upp min stad lite. Men sen blev jag uschligt sjuk och stannade i Matildas pigrum med feber en dag och släpade mig till tåget dagen efter det. Så då missade jag min sista réunion med organisationen vilket var lite synd. Det var på en bondgård och de fick tydligen mata getter, hålla kycklingar och mjölka kossor! Men jag får helt enkelt åka tillbaka till Frankrike en annan gång!

Och förutom det så var det en väldigt trevlig helg i Paris!




Både flädern och jasminen blommar här. Jag plockade lite, så att det nu luktar sommaräng i mitt rum



Mina tjusiga kompisar...





Solen skiner ibland, men det är fortfarande kallt och blåsigt och inte så mysigt för att vara juni!


Just nu är det revisionsvecka i skolan, för baccen i fysik och biologi och franska är nästa vecka, så alla i skolan är något stressade, medan jag glider runt ganska lugn och försöker få folk att pausa i pluggandet nån eftermiddag så de kan hänga lite med mig innan jag ÅKER HEM!!


Bisous!


Wow...

Å, en sån här skulle vara supertuff att ha!



Visa galleriet

Tycker ni inte??


RSS 2.0