Första advent

Hejsan!

Jag satt och tittade i min kalender för att se vilka läxor jag måste ha gjorda till imorgon, och såg att det ju är första advent idag!! Jag har varit så upptagen med allt frankeriandet att jag helt har tappat bort mig i tiden. Det är mindre än en månad kvar till jul! Hoppas ni har det riktigt julfint och mysigt hemma överallt. Jag tycker det är lite jobbigt idag, och längtar hem till allt julpysslandet. Här i huset finns det inte ett enda tecken på att det är jul snart... De firar tydligen inte advent här, men jag tyckte det var lite konstigt, för det är ju en kristen tradition. Hm.

De har dock börjat att sätta upp alla juldekorationer i stan. Det är tydligen väldigt fint där under julen, eftersom många parisare kommer hit och firar jul och stan måste kompensera för att stränderna inte går att använda då, så de gör det urtjusigt inne i stan istället.

För att ändå få någon liiiten julkänsla har jag ägnat tiden då jag egentligen ska sitta och plugga och fixa julklappar till värdfamiljen till att göra mig en egen lite julstjärna. För att matcha mitt för övrigt blåa rum (och för att jag inte har någon annan färg på nagellack) så blidde den turkos, men med silverglitter runt kanterna!




God Jul i förskott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å vilken fin stjärna! Puss från mamman

2011-11-27 @ 22:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0