life is a roller coaster

Jag HATAR det franska skolsystemet! Å nej, ni kommer att ha LOV, då måste ni ju ha alla läxor som man normalt får på den tiden, plus lite extra eftersom ni har LOV och jättemycket tid över till att göra dem! Å nej, ni hade LOV och missade läx-tiden, så den måste ni ju ta igen! Å nej, ni kommer missa en skoldag för att lärarna är upptagna med annat, den måste ni ju ta igen!

Jag saknar det svenska skolsystemet...

 

Jag hade en dålig dag igår, men internet funkade inte då, så ni får lite deprimerande klagomål i efterhand.

-------------------------------

Idag var en bättre dag. Jag behövde inte sitta och skriva någon läxa i två timmar trots allt, för jag har inte någon tyska längre! (det är nog det bästa valet jag gjort hittills) och så har jag pratat med värdfamiljen om lite besök! Så alla som är berörda av detta kalasbraiga evenemang, preliminärboka detta i era kalendrar:

 

Pappafamiljen:  6/7 april-11/12 april (detta måste ni meddela SNARAST!)

 

Jacqueline: 12/13 april-15 april (när du kommer beror på när du kan och när pappafamiljen åker)

 

Mammafamiljen: 16-22 april

 

Hela familjekonstallationerna: ni måste börja kolla efter boende NUNUNU, för det är tyvärr inte bara jag som har lov när ni kommer, utan bland annat alla Parisare som vill spendera sin semester i tjusiga Deauville-Trouville. Därför kommer det vara ganska mycket folk här då och det mesta som går att bo i kommer att vara bebott...

 

Jacqueline: Familjen har okejat att du bor här i några dagar!!

 

Vad gäller alla så måste jag tyvärr få det godkänt av organisationen innan, för de är ganska petiga... Men jag tänker bestämma att allt kommer att funka, för det finns inga regler som säger att ni inte får hälsa på efter påsk!

 

VI SES I APRIL!!! :D

 

För att hävda min svenskhet så får ni en liten väderrapport också:

 

Igår var det urschligt och kallt och 9 grader ute och idag var det 19 grader och svag höstsol. 19 grader! I november! Jag är väldigt förvirrad och det är omöjligt att bestämma vad man ska ha för kläder. Men nu ösregnar det och blåser jättemycket. Imorgon kanske det är minusgrader, bara för att lixom...

 

Jag ska lägga upp lite bilder från min Paris-vistelse snart, men jag orkar inte just nu.

 

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Matilda

YEAH!!! PEPPEN!!

2011-11-06 @ 23:22:45
URL: http://onlylifeiknow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0