PARIS is the place to be, del 2

Hej! Nu så, här ska ni få en liten uppdatering om vad jag gjorde i Paris på lovet!



En mycket spännande tågresa.


Den äldsta värdsystern Marie följde med mig ut på första shoppingrundan i Paris på tisdagseftermiddagen.


Nu förstår jag varför människor har sagt NJOOT till mig varje gång nån hör att jag är svensk!


Hit tog jag pendeltåget, till den lilla förorten Le Raincy nordöst om Paris.


Onsdags shoppingtur med den andra värdsystern Camille. Vi tog metron till Bastille och strosade runt i Marais-kvarteret.


En opera.


Väldigt hurtiga poliser, tydligen så går det fortare att fånga tjyvarna med de där, men jag vet inte om det stämmer...


Place des Vosges.

Vi hoppade in på en liten utställning om den här bankens historia, bara sådär spontant. Det var inte jättespännande, men lite fina saker fanns det.


Les Archives, där alla viktiga papper bor.


Paris Hôtel de ville.


Smågator i quartier Latin med massor av neonskyltar och små restauranger.


Jag måste ju ta ett kort bara för att visa att jag har varit där när jag ändå går förbi det.


Nu blir det inget mer för ikväll, för nu måste jag gå och sova. Jag ska fixa en uppföljare en annan dag, kanske på fredag, för då är jag ledig!

Puss och gonatt!

PS. nu har jag det jättevarmt och mysigt i mitt rum, för jag har fått en värmefläkt! den låter förfärligt, men om jag ställer den på en tröja så blir det bättre, och jag kör den på maxhastighet hela kvällen så är det alldeles lagom varmt när jag ska sova. Kalasbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0