Nöjd.

Hej hej!
Idag är jag nöjd. Det är soligt (tyvärr inte så varmt, men ändå), jag lyckades köpa en tågbiljett till och från Paris alldeles själv på franska med rätt tider och datum och allt och, framförallt, idag börjar Vacances de Touissant!

Jag har även slutat på tyskan, för det var ganska omöjligt för mig att förstå någonting, och det gav mig inte riktigt något användbart. Så nu ska jag spendera den extra tiden till att plugga alla de andra ämnena som jag förstår ännu mindre i. Men i två av de mest komplicerade ämnena - HistoireGeografie och Francais - är lärarna jättesnälla och hjälper mig och säger vad jag inte behöver göra.

Igår fick jag ett brev från kusin Sofie förresten! Jag älskar att få brev! Det innehöll bland annat den här:



Fin va? P.S. Den var inte löst när jag fick den!
Tack så mycket Sofie! :D



Så här fint väder var det idag!


Jag tycker det här var en sällsynt tjusig väggdekoration på Trouville-Deauvilles tågstation.

Här är lite bilder från när vi var på en mässa i Caen för några veckor sen. Det hände så mycket hela tiden då, så jag glömde bort att berätta ganska mycket.



Matilda, kolla!


Jag var inte tillräckligt snabb med kameran, men jag tror att ni ser det där gul-blåa märket ändå...
De öppnar i november!


Första delen av mässan var en lång gata med massor av mat- och provsmakningsstånd.


Den enda bilden jag tog därinne var på en monter fylld med massor av hattar. Annars så fanns det väskor, kläder och möbler bland annat. Vi var där för att hälsa på värdpappan och värdbrorn som satt i deras företags monter. De säljer värmepumpar och badkar och sånt spännande. Jag köpte en fleecetröja också, vilket är väldigt skönt att ha när det är kallt i huset!

På måndag åker jag till Paris!!

Det får vara allt för nu, puss!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0