PARIS is the place to be

Tjabbatjenahallå!

Nu är jag i Paris! Eller egentligen så är jag inte i Paris, utan sådär 5 RER(motsvarande pendeltåg)-stationer från Paris, i en liten stad som heter Le Raincy. Familjen som jag bor hos är väldigt trevliga. Det är en mamma (som är bortrest hela veckan, en pappa och 4 barn.

Igår sov jag lääänge, för jag är nästan lika trött nu som i början av min vistelse i Frankrike, antagligen för att jag är hos en ny familj i en ny stad nu igen. Jag gjorde duktigt lite av alla mina läxor på förmiddagen, och efter lunch åkte jag och den äldsta värdsystern Marie till Paris och shoppade hela eftermiddagen. Och även om vi spenderade väldigt lång tid i affärerna så hittade jag inte det jag behöver allra mest - en vinterjacka och vinterskor. Men det är ingen fara, för idag ska jag till Paris igen! Den här gången med den näst äldsta värdsystern Camille. Men idag ska vi promenera lite mer och titta på Paris i allmänhet, men jag kan nog klämma in ett besök i någon affär också. Jag berättar inte alla detaljer nu, för jag har såklart glömt kamerasladden (igen). Så nästa vecka kommer ni få en detaljerad berkrivning av hela min vistelse här + bilder! På så sätt har ni något att se fram emot, och jag vet vad jag ska skriva om nästa vecka. Bra va?

Bisous!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det ser jag fan fram emot! :D

2011-10-26 @ 18:29:33
URL: http://onlylifeiknow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0