Exotiska delikatesser (?)

Häj!

 

Nu ska ni minsann få en rejäl uppdatering om vad jag gör på dagarna och hur det SER UT HÄR!

 

Jag har nu gått drygt två veckor i skolan och jag har läxor nästan varje dag. Men det är ganska okej, än så länge kan jag skylla på att jag inte förstår nånting och slipper då göra läxorna. De flesta av lärarna är snälla och inte alls som jag har hört att franska lärare ska vara (stränga!). En del lärare är dock väldigt trångsynta och kan inte för allt i världen tänka sig att de har fel och jag har rätt.

 

Lektionen SVT en anglais (naturkunskap på engelska) är min favoritlektion! Jag sitter och småler hela tiden på de lektionerna. När läraren inte kan ett ord (vilket händer väldigt ofta) frågar hon eleverna eller säger det på franska. Och allting går otroligt långsamt, för lektionen är även en engelskalektion för eleverna och läraren rättar dem precis hela tiden när de ska förklara något och säger fel, och det blir då en hel genomgång om vad de skulle sagt istället.

Annars är det bra i skolan, de flesta människorna är trevliga och det är bara lite svårt ibland, men jag får oftast hjälp av nån vänlig själ.

 

Familjen är supertrevlig! De har haft några vänner här över helgen som är himlans trevliga också.

I helgen har jag för första gången smakat ostron. Det var slemmigt och inte så gott. Jag har även smakat sniglar häromdagen. Det smakade bättre än ostronen men var inte heller så gott, tyvärr. Men annars är maten oftast god och jag får kakor och ost varje dag. Jag kommer rulla hem härifrån.

 

Språket går bättre och bättre och de rättar mig när jag säger fel, vilket är jättebra. Jag tycker själv att jag är jättemycket bättre än vad jag var för två veckor sen och det betyder ju att det går framåt iallafall.

 

Alltså, bilder! Här kommer lite smakprov på vad jag ser varje dag:

 

Vyn från mitt rum

Vägen som leder till havet

Jag och marie och hunden var på björnbärs-promenad, och det här tyckte jag så ganska fantastiskt ut.

Havet!

Ganska tufft, eller hur?

Här plockar jag lite björnbär, hej hej.

Marie och hunden.

 

Det blev lite utomhus-bilder, ni får se huset och insidan en annan dag.

 

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Mamma Jytte

Vad härligt det ser ut!

2011-09-22 @ 12:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0