Äntligen!

Ursäkta dålig uppdatering än en gång, men jag har varken haft tid eller lust eller internet.

Och jag vet att jag är sådär två veckor efter uppdateringsmässigt, men jag ska bara berätta om den fjärde dagen som jag var här. Efter det ska ni få höra om mitt liv i allmänhet samt se massor av bilder på mina hoods och diverse annat, för nu har kamerasladden kommit hit som genom trolleri!

 

Dag 4.

Första dagen hos familjen var utmärkt, om än lite spänd och nervös från min sida. Sov lite lagom till 10,  åt frukost och tittade på när de försökte få ner katten från ett träd. Sen begav vi oss ner till Trouville, för det var marknad där! Det är det förresten varje söndags- och onsdagseftermiddag. Det fanns MASSOR av saker där - jeans, väskor, ost och fisk, för att nämna några. Och det var inte något halvdant inte utan riktigt tjusiga saker. En anledning till att var det så väldigt mycket just den dagen var för att hela stan var full av amerikanska turister som skulle gå på den amerikanska filmfestivalen i Deauville.

Efter att ha trängts med folk och tittat på levande räkor så åkte vi hem och åt lunch. Maten är för det mesta väldigt god här, för alla i familjen är bra på att laga mat; Mathieu (en av bröderna) har gått på kockskola ett tag och gjort praktik på ett superfancy hotell i Deauville, och resten tycker mycket om att laga mat. Den här dagen fick vi kyckling, haricots verts, potatis, bröd (såklart) och ost! Och till efterrätt var det hemgjord fondant au chocolat!

Ägnade sen en stund till att förgäves försöka få internet att fungera, och sen fick jag lite filmer på franska av Mathieu, vilket är jättebra träning för mig. Jag och Marie bestämde oss för att kolla på Kalle och Chokladfabriken! Den är bättre på engelska.

Eftersom jag är i Frankrike så är det varmt på kvällen även i början av september, så vi badade en lång stund i poolen, och kollade sen på lite fransk TV till det var middag vid 8. Det var gott. Jag var supertrött och ville inte gå runt som en zombie första dagen i skolan, så jag gick och la mig lagom tidigt.

 

Puss!

 

Här får ni också lite bilder att roa er med som egentligen skulle ha varit med i första inlägget:


någonstans över norra Frankrike

Någonstans över norra Frankrike

 

Om man tittar noga i mitten av bilden kan man se Eiffeltornet!

Om du tittar noga ser du Eiffeltornet!

Vyn från vårt hotellrum

Vyn från vårt hotellrum


Alla svenskar som är lite lagom

Alla svenskar är lagom

 

Finskor!

Finskor!

 

Jag vill också bo i Paris och ha picknick vid floden

Jag vill också bo i Paris och ha picknick vid floden


Notre Dame

Notre Dame



Svenska Desirée och en schweiziska

Svenska Desiree och en schweiziska

 

Tyskor (hon i mitten min rumskompis Sophie)

Tyskor! (hon i mitten min rumskompis Sophie)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0