Let it snow, let it snow, let it snow

Nu har det ju alltså varit snö här i några dagar för er som inte visste det. I fredags kom det några millimeter, så att det var lite vitt på marken och jag var superglad. Och sen i söndags morse vaknade jag, öppnade gardinerna och blev ÖVERLYCKLIG för att hela alltet var täckt med ett decimetertjockt lager av snö!! Sen började det såklart att smälta direkt på måndagen och de sa på radion att den kalla perioden är över nu. Men nu har snön legat kvar hela veckan och det har varit ända ner till -10 på natten och hållit sig på -5 en del dar! Så hoppet finns fortfarande.

Tänk vad lite snö kan göra!

Och tänk då vad MYCKET snö kan göra!!

Har nog inte visat så mycket bilder på familjen, här är Marie, Claudine och Thierry, och så hunden.

Stranden och stan

 

På grund av detta OERHÖRDA snökaos har det inte gått några skolbussar på hela veckan. I måndags var vi väldigt få i skolan och fick tillåtelse att åka hem om vi hade möjlighet. Snöplogarna hade röjt ganska duktigt, så jag kom hem hel och nöjd. Ännu nöjdare blev jag när vi inte behövde gå ti ll skolan i tisdags, eftersom det säkert inte skulle vara någon där. OJ vad synd att jag då missade "le bac blanc" i franska på 4 timmar. Verkligen hemskt. Tydligen hade hälften av alla i min årskurs ändå tagit sig till skolan på något sätt eftersom de inte ville missa provet, men det gjorde inte så mycket för mig att jag missade det.


Annars så drar jag ju till aaaaaalperna på lördag! Det ska bli tufft, lovar att ta massor av bilder! Jag måste packa klart min väska nu, för vi åker klockan 4 på lördag morgon. Tydligen så ska vi äta ENDAST ostbaserade maträtter under tiden vi är där, för vi måste ju kompensera för all skidåkning. Hello ostfondue, tartiflette, raclette och 10 kilo extra!! 

Jag var på YFU-träff i Caen för två veckor sen ungefär, här får ni lite bilder från det också!

En blandad skara: Tyskland, Bolivia, Sverige, Amerika, Frankrike, Estland och Frankrike igen framför stadshuset i Caen!

 

Igen, på kvällen

 

En tjusig vy över stan. Här en av de väldigt många kyrkorna.

 

 

Japp, det var det! Nu måste jag packa färdigt och peppa inför bac blanc i SVT och fysik imorron!

Puss och kram!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0