Hej!

Hejhejhej!

När jag började skriva det här inlägget för ungefär 2 veckor sen var det soligt och skönt ute, men sedan dess har det hunnit vara grått och ösregn i ungefär 2 veckor. Å, Normandie! Men sen igår har det varit varmt och jätteskönt och 25 grader!
Och den här helgen har jag varit hos min värdfarmor Lucienne och hälsat på. I början var jag lite orolig, för hon är något sträng och har lite konstiga åsikter om saker, men det var riktigt trevligt. Men mer om det en annan gång.

FÖR! Det jag ju ska berätta om för tillfället är min weekend i Paris med Matilda!


I den coola trappan som är mycket coolare än hissen!


Rakt däruppe nånstans på 6:e våningen bor Matilda!


Superbra promenadfrukost i Bois de Bologne!



Turistande på Galerie lafayettes tak


Fika! Med JUICE!!


Bästa överraskningsutflykten - merklintågmuséum!






Peppen på RER-stationen


Lasersvärd!!!

Eller...?





Det finns andra floder än Seine i Paris!


Matildas jobb i bokaffär/seconhandaffär/kafé


Tjusigt!


Fransar!


Köttbullemästarn no. 1







Före:




Efter...



Gott som bara den var det!



Schysst utsikt från värdfamiljens lägenhet


Rätt tuff turist



Något mer turistig turist


SLOTT!


Här skulle man bo!




Notre Dame





Bron är ordentligt fastlåst, utifall att nån skulle vilja ta den


Skillad gatuartist på rullskridskor


Födelsedagspicknick på Île st Louis udde


För Matildas kompis tyska pojkvän




Alla som har sett Inception tycker vi är ganska jättetuffa som har varit på den här bron!

Om ni inte känner igen er - http://www.youtube.com/watch?v=7yshUmxuEjE




Matildas supersnabba skor






Och sen var jag tvungen att säga hejdå!

Men det är inte så länge tills jag får träffa henne igen och hänga lite till i Paris, för nästa vecka kommer mormor och morfar dit!! Så nästa fredag åker jag åter igen till Ljusets stad!



Bisous!



Kommentarer
Postat av: Pappa

gilla :-) Extra tåg+

2012-05-28 @ 13:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0